شناسهٔ خبر: 176772 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شاخص آسفالت راه‌های روستایی اردبیل ۳ درصد بالاتر از میانگین کشوری است

ببینید|عملیات لکه گیری و‌ روکش آسفالت محور‌ روستایی دروان -خوراس از توابع بخش  مرکزی کرج  توسط راهداری استان البرز مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در زمینه آسفالت راه‌های روستایی، استان اردبیل ۳ درصد بالاتر از میانگین شاخص کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم اله وثوقی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از راه‌های روستایی شهرستان مشگین شهر گفت: در قالب طرح توسعه راه‌های روستایی استان، در سال ۹۹ حدود ۲۷ کیلومتر، سال ۱۴۰۰ حدود ۷۸ کیلومتر، سال ۱۴۰۱ حدود ۱۴۰ کیلومتر و در سال ۱۴۰۲ هم ۴۰ کیلومتر آسفالت در راه‌های روستایی توسط راهداران استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه راهداری استان اردبیل در بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی به کرار رتبه‌های برتر کشوری را به خود اختصاص داده تصریح کرد: راهداران پرتلاش استان با تمام قوا در حال آسفالت راه‌های روستایی هستند تا پروژه‌ها قبل از فرارسیدن فصل سرما برای بهره برداری مردم به اتمام برسد.

عضو شورای اداری استان اردبیل با تاکید بر لزوم نوسازی ماشین‌آلات راهداری برای مواجهه با زمستان‌های سرد استان گفت: پیش‌تر میانگین عمر ماشین‌آلات راهداری استان بسیار بالا بود به طوری که متوسط توقف ماشین‌آلات حدود ۲۵ درصد بود که با اقدامات انجام شده این میزان به۱۰ تا ۵ درصد رسیده است.

۵۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری استان در مرحله ترخیص از گمرک است

عضو شورای ترافیک استان اردبیل در عین حال از انعقاد قرارداد برای خرید ۶۱ دستگاه ماشین‌آلات خبر داد و خاطرنشان شد: ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری از نوع لودر، گریدر، بولدوزر و بیل مکانیکی از برندهای معروف و شناخته شده در مرحله ترخیص است که به زودی وارد ناوگان راهداری استان خواهد شد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل‌ونقل استان اردبیل توسعه و تجهیز راهدارخانه بزرگراه اردبیل –نیر و راهدارخانه لنگان را از جمله اقدامات انجام شده در این مدت عنوان کرد و گفت: راهدارخانه سه راهی صحرا هم برای ارائه خدمات راهداری زمستانی احداث می‌شود.

وثوقی همچنین خاطر نشان کرد: در بحث ساختمان‌های راهداری، اداره راهداری مشگین‌شهر و گرمی و ساختمان اداره کل راهداری استان که سالیان متمادی نیمه‌کاره مانده بود، به سرانجام رسید.

وی در ادامه ایمنی راه‌ها و توسعه و آسفالت راه‌های روستایی را دو چالش اساسی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ذکر کرد و گفت: در راستای ارتقای ایمنی راه‌های استان یکی از اولویت‌های ما بهسازی رویه‌های آسفالت راه‌ها بود که در این زمینه هم مهم‌ترین مساله تامین قیر بود.

وثوقی با بیان اینکه پیشران و محرک عملیات آسفالت قیر است، افزود: در سال ۹۹ کمتر از ۱۰۰ هزار تن آسفالت‌ریزی در استان اجرا شد این در حالی است که این میزان در سال ۱۴۰۲ به ۴۰۰ هزار تن افزایش یافت.

وی اظهار کرد: این امر ارتقای سطح سرویس محورهای مواصلاتی استان را به دنبال داشت به طوری که امسال این اداره کل در جشنواره شهید رجایی به عنوان یکی از ادارات برتر انتخاب شد.

مدیرکل راهداری استان اردبیل ساماندهی و نصب علایم ایمنی در جاده‌ها را از دیگر اقدامات راهداری استان اردبیل ذکر کرد و افزود: در حال حاضر در جاده‌ها و محورهای اصلی و فرعی استان تابلوی غیرمتعارفی مشاهده نمی‌شود و تابلوها از نظر بصری، ظاهری، رنگ‌آمیزی و نقوش نقصی ندارند.

وثوقی ادامه داد: علاوه بر این به اذعان کارشناسان حوزه ایمنی کشور استان اردبیل از چنین مراحلی گذر کرده و طی این مدت با توجه به کوهستانی بودن استان، چهار مورد باند کندرو در گردنه‌ها و ایجاد شیب راه فرار در راه‌های استان اجرا شده است.